tabel 3.3.a Waarneming van trillingen, 1993.
Totaal |
minstens 1x per dag |
meer dan 1x per week |
meer dan 1x per maand |
1 of meer keren afgelopen jaar |
|
Trillingen totaal |
67 |
17 |
12 |
16 |
22 |
Loeien of zingen van de wind |
48 |
2 |
6 |
14 |
27 |
Door wegverkeer |
33 |
12 |
7 |
6 |
9 |
Door vliegtuigen |
17 |
1 |
2 |
4 |
9 |
Wind of tocht bij grote gebouwen |
12 |
2 |
2 |
4 |
4 |
Door andere menselijke activiteiten |
11 |
2 |
2 |
2 |
5 |
Door. Natuurlijke bodembewegingen |
6 |
0 |
0 |
0 |
6 |
Door industriële activiteiten |
4 |
1 |
1 |
1 |
1 |
Door treinen |
4 |
2 |
0 |
1 |
1 |
Zwaaien of wiebelen van het gebouw |
2 |
0 |
0 |
0 |
1 |
tabel 3.3.b Waarneming van trillingen, 1998.
Totaal |
dagelijks |
minstens 1 x per week |
minstens 1x per maand |
minstens 1x in afgelopen jaar |
|
Trillingen totaal |
52 |
17 |
10 |
10 |
16 |
Door wegverkeer |
31 |
12 |
7 |
6 |
7 |
Door vliegtuigen |
17 |
1 |
3 |
5 |
8 |
Door andere menselijke activiteiten |
15 |
3 |
3 |
3 |
6 |
Van onbekende bron |
5 |
0 |
0 |
1 |
3 |
Door treinen |
4 |
3 |
1 |
1 |
1 |
Door bedrijven |
2 |
1 |
0 |
0 |
1 |
Door natuurlijke bodembewegingen |
2 |
0 |
0 |
0 |
2 |
Door schepen |
1 |
0 |
0 |
1 |
0 |
Door trams of metro |
1 |
1 |
0 |
0 |
0 |
tabel 3.3.c Hinder van trillingen, 1993.
Hinder |
erge hinder |
N |
|
Trillingen totaal |
25 |
13 |
4037 |
Door wegverkeer |
12 |
6 |
4012 |
Door vliegtuigen |
6 |
3 |
4036 |
Door andere menselijke act |
3 |
1 |
4025 |
Door treinen |
1 |
1 |
4032 |
Door industrie |
1 |
1 |
4033 |
Door natuurlijke bodembewegingen |
2 |
1 |
4028 |
tabel 3.3.d Hinder van trillingen, 1998.
Hinder |
erge hinder |
N |
|
Trillingen totaal |
24 |
12 |
3997 |
Door wegverkeer |
12 |
5 |
4003 |
Door treinen |
2 |
1 |
4003 |
Door vliegtuigen |
8 |
4 |
4003 |
Door schepen |
0 |
0 |
4002 |
Door bedrijven |
1 |
0 |
4003 |
Door andere menselijke act |
6 |
3 |
4003 |
Door bodemwinning etc |
0 |
0 |
3998 |
Door trams of metro |
0 |
0 |
4003 |
Door onbekende bron |
2 |
1 |
4002 |
tabel 3.3.e Slaapverstoring door trillingen, 1998.
Slaapverstoring |
erge slaapverstoring |
N |
|
Door wegverkeer |
4 |
2 |
4003 |
Door treinen |
1 |
0 |
4003 |
Door vliegtuigen |
3 |
1 |
4000 |
Door schepen |
0 |
0 |
4002 |
Door bedrijven |
0 |
0 |
4003 |
Door andere menselijke activiteiten |
3 |
1 |
4002 |
Door natuurlijke bodembewegingen |
0 |
0 |
4002 |
Door trams of metro |
0 |
0 |
4003 |
Van onbekende bron |
1 |
0 |
4002 |
tabel 3.3.f Bezorgdheid over de eigen veiligheid door de nabijheid van trillingsbronnen, 1998
nauwelijks |
matig |
erg |
N |
|
Door wegverkeer |
71 |
21 |
8 |
1250 |
Door treinen |
73 |
16 |
11 |
166 |
Door vliegtuigen |
67 |
24 |
9 |
699 |
Door schepen |
88 |
9 |
3 |
52 |
Door bedrijven |
72 |
19 |
9 |
92 |
Door andere menselijke activiteiten |
82 |
14 |
5 |
591 |
Door natuurlijke bodembewegingen |
64 |
30 |
6 |
81 |
Door trams of metro |
84 |
13 |
4 |
46 |
Van onbekende afkomst |
63 |
28 |
10 |
193 |
tabel 3.3.g Subjectieve vermijdbaarheid van verstoring door trillingen, 1998
gemakkelijk |
niet gemakkelijk, niet moeilijk |
moeilijk |
N |
|
Door wegverkeer |
26 |
29 |
45 |
1138 |
Door treinen |
16 |
28 |
46 |
153 |
Door vliegtuigen |
28 |
27 |
45 |
631 |
Door schepen |
24 |
21 |
55 |
51 |
Door bedrijven |
25 |
26 |
50 |
81 |
Door andere menselijke activiteiten |
31 |
25 |
44 |
534 |
Door natuurlijke bodembewegingen |
23 |
20 |
56 |
71 |
Door trams of metro |
33 |
25 |
42 |
46 |
Van onbekende afkomst |
19 |
31 |
50 |
143 |